היערכות בשיא: צה"ל מקים "כפרי חיזבאללה" ברמת הגולן

דוד פיינגולד No Comments on היערכות בשיא: צה"ל מקים "כפרי חיזבאללה" ברמת הגולן

במסגרת ההיערכות המוגברת בצפון הארץ, מקים צה"ל כפרי חיזבאללה ברמת הגולן לטובת אימונים נרחבים | בכפרים יהיו הדמיות של: שווקים, מסגדים, מתחמים תת קרקעיים, משגרים רב קניים ועוד אובייקטים נצרכים נוספים

צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צה"ל מקים בימים אלה שישה "כפרי חיזבאללה" ברמת הגולן לטובת אימונים, שהם העתק מדויק של כפרים ספציפיים בלבנון. בין השאר, יכללו הכפרים בניינים נמוכים וגבוהים יותר (עד שלוש קומות), שווקים, מסגדים, מתחמים תת־קרקעיים, משגרים רב־קניים ועוד. כך חשף תת אלוף אשר בן לולו, ראש מטה פיקוד צפון היוצא. הדברים התפרסמו לראשונה ב"ישראל השבוע".

לאזור כפרי האימונים יובאו גם עצים, חלקם כבר בוגרים, כדי לדמות את הסבך הלבנוני. בימים אלה מוקם הכפר הראשון באזור מחנה אימונים על כמה גבעות סמוכות זו לזו. הכפר הוא העתק מדויק של עיירה לבנונית, וההערכה היא שבנייתו תושלם בתוך כשלושה חודשים.

לפי תא"ל בן־לולו, האמון על בניית הכפרים, היתרון הגדול של הכפרים הללו הוא שהם נבנים בטופוגרפיה דומה לזו של לבנון, בתוך שטח אש, באופן שמאפשר לצבא לקיים במקום גם תרגילים "רטובים", באש חיה. "במשך 40 שנה התאמן צבא היבשה ברמת הגולן למלחמה הקודמת, לכיבוש "פיתות" (מוצבים מוגנים) סוריות ותעלות. בכפרים החדשים יהיה אפשר להפעיל ארטילריה, אש, כוחות הנדסה ועוד בשטח הנראה כמו השטח בלבנון", ציין בן לולו.

fpr jhzctkkv כפר חזבלוני



0 תגובות